Další informace
Stavba byla zahájena v červnu roku 2009 a probíhala ve výlukách jednotlivých traťových úseků. V roce 2009 proběhla modernizace železniční stanice Rokycany, kde vznikla dvě nová ostrovní nástupiště, boční nástupiště a nový podchod pro cestující. V roce 2010 byl dokončen traťový úsek Holoubkov – Rokycany a také železniční stanice Holoubkov, kde bylo vybudováno nové ostrovní nástupiště, boční nástupiště a nový podchod pro cestující nahrazující úrovňový přístup na nástupiště. V roce 2011 probíhaly práce zejména v železniční stanici Kařízek a traťovém úseku Kařízek-Holoubkov, byla zprovozněna nová přeložka trati u Štěpánského rybníka a také nový silniční nadjezd u bývalé žst. Zbiroh, který nahradil stávající nevyhovující železniční přejezd. Práce ve výlukách skončily v roce 2012, kdy byl zprovozněn úsek Zbiroh – Kařízek včetně nové zastávky v Kařezu. Tato zastávka, obsahující též autobusové nádraží a parkoviště, je náhradou za zrušenou žst. Zbiroh. Její zrušení a převedení trati na novou přeložku umožnilo výrazné zvýšení rychlosti železniční dopravy. Slavnostní ukončení stavby proběhlo dne 24. října 2013 v zastávce Kařez.
Vybrané technické údaje:
Délka optimalizovaného úseku: 21 km
Nové výhybky UIC 60 35 ks
Nové výhybky S 49 11 ks
Železniční mosty rekonstruované: 14 ks
Železniční mosty nové: 8 ks
Nástupiště ostrovní: 940 m
Nástupiště boční: 1 735 m
Protihlukové stěny: 14, 5 km