
„Máme za sebou většinu zemních prací a začali jsme budovat nový podchod. Během týdne jsme rozebrali starou staniční budovu, připravujeme se na výstavbu nové budovy a po dokončení zemních prací se pustíme do železničního svršku. Máme jen jednu stavební sezónu, se zprovozněním počítáme už letos v prosinci“, říká projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.
Rekonstrukce nádraží s celkovými investičními náklady 1,7 mld korun zahrnuje stavbu zcela nové dvoupodlažní staniční budovy a dvou nástupišť propojených podchodem. Specialisté Skanska položí 5,6 km kolejí, instalují 15 výhybek a dodají i nový staniční zabezpečovací systém.
„Ve spolupráci se zhotovitelem jsme připravili takový stavební postup, který nám zajistí co nejkratší dobu potřebnou pro dopravní omezení. Díky tomu, že vlaky po celý letošní rok stanicí jen projíždějí, budeme mít na jeho konci hotovou většinu prací. Cestující už budou moci využívat novou nádražní budovu, která bude sloužit jako zázemí i pro nově vzniklý dopravní terminál,“ uvádí náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.