Vytíženou železniční trať na Slovensko čeká nepřetržitá výluka, během které se propojí modernizované části koridoru v obou zemích přes nový most přes Moravu. Dopravci chystají objízdnou trasu přes Hodonín a Holíč, stavbaři budou na propojení pracovat na obou stranách hranice.
Nepřetržitá výluka mezi stanicemi Lanžhot a Kúty potrvá od 13. října 9:15 do 25. října 16:45. „Hned na počátku výluky odstraníme stávající trolejové vedení, zrušíme dosavadní propojení protisměrných kolejí a o víkendu přivedeme kolej až k mostu přes Moravu. Na slovenské straně se počítá díky novému mostu a jeho zatěžovacím zkouškám s rozsáhlejšími pracemi, ale budeme mít vše připraveno na to, aby se mohl koridor opět propojit po jedné nové koleji na nový most.“ říká projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.
Na koridorové trati bude po kompletním dokončení modernizace možné zvýšit rychlost z původních 120 na 160 km/h, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace. Na české straně už byly vybudovány nové koleje i 4 nové mosty, trať byla zvýšena o 0,75 m, jednak kvůli napojení na nový hraniční most přes Moravu s vyšší polohou, jednak kvůli ochraně před pravidelnými záplavami v okolních lužních lesích.
Modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem byla zahájena v roce 2022, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Investorem stavby je Správa železnic.