Na jihovýchodním obchvatu Karviné, který odvede významnou část tranzitní dopravy z centra, roste unikátní most. Ocelové díly mostovky o váze 115 tun usazuje v těchto dnech jeden z největších mobilních jeřábů v zemi, specialisté Skanska také pokračují v budování násypů v budoucí trase.
U mostu máme hotové pilíře a opěry, tedy kompletní spodní stavbu, a aktuálně probíhají práce na ocelové konstrukci. Minulý týden byly na stavbu přivezeny další dva rozměrné komponenty ocelové konstrukce a jeden díl se osazoval do finální polohy,“ popsal stavbyvedoucí Skanska Milan Zigmund. Celkem se na projekt dopraví 26 ocelových dílů z výrobních závodů v Ostravě a Lískovci, ty se na stavbě svaří do finálních 9 dílů, které budou tvořit nosnou konstrukci.
Výrazně pokročily nejen práce na mostech, ale v celé tříkilometrové trase budoucího obchvatu. V různých částech trasy se budují násypy a konstrukční vrstvy, například štěrkodrti a mechanicky zpevněného kameniva. Téměř dokončena je osm set metrů dlouhá gabionová stěna o výšce až 5,5 metru a od letošního února už je funkční nové, asi kilometr dlouhé koryto darkovské Mlýnky. V poslední třetině trasy, kde budoucí obchvat protíná jezero Lodičky, finišuje poslední vrstva násypu a zahájena je také stavba napojovacích ramp, které propojí obchvat s komunikací I/59 spojující Ostravu a Karvinou.
Aktuálně na projektu pracuje více než šest desítek dělníků, strojníků a řidičů a více než desítka mostařů. S blížící se letní sezonou se stavba bude muset vypořádat s intenzivním pohybem veřejnosti, protože přes projekt vede trasa na oblíbené přírodní koupaliště. „Vybudovali jsme proto u darkovského mostu speciální koridor pro pěší a cyklisty, kterým se místní lidé bezpečně dostanou přes naši stavbu,“ popsal oblastní manažer Skanska Pavel Brumek.
Se zprůjezdněním obchvatu se počítá v létě 2023.
- 1_Přenášení 17 metrů dlouhého ocelového dílu.
- 3_Osazování do finální polohy.
- 5_Řeku Olši obchvat Karviné překoná nově budovaným přemostěním v blízkosti stávajícího železničního mostu.
- 7_Armování a bednění rámového podchodu u Lázní Darkov.
- 8_Terénní úpravy podél nového koryta Mlýnky.
- 9_Místo budoucího napojení Stonavy na hlavní trasu obchvatu Karviné, nyní i s vybudovaným koridorem pro pěší skrze stavbu.
- 12_Úprava svahů násypového tělesa.