Skanska v České Republice
c

Mezi Pardubicemi a Stéblovou začíná nepřetržitá výluka

Tisková zpráva 24.03.2022 10:00 CET

Probíhající modernizace trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová si od 24. března vyžádá úplné zastavení provozu vlaků. Specialisté Skanska zde během několika týdnů zcela odstraní původní trať a vybudují postupně zcela nový dvoukolejný úsek. 

Stéblová 2.kolej

„Začneme vytrháním kolejí mezi Rosicemi a Stéblovou. Budoucí dvoukolejná trať bude mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti, pro koleje tedy musíme připravit náspy a podloží v nové poloze. Budeme pracovat i na zastávkách Pardubice-Semtín a Stéblová obec a vybudujeme také nová nástupiště ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem. Pokračují také práce na základech nového dvoukolejného mostu přes Labe“, říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.

Během uvedené výluky stavbaři v celém 7,5 km dlouhém úseku zrekonstruují železniční svršek a spodek včetně trakčního vedení a napřímí část tratě u Doubravic. Práce pokračují i na zastávce Pardubice-Semtín a ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde probíhá budování nových podchodů.

Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Významným prvkem stavby je náhrada původního jednokolejného mostu přes Labe novým dvoukolejným. Prozatím byl most přesunut do provizorní polohy a pracuje se na montáži nosné konstrukce nového přemostění. K ukončení rekonstrukce, jejíž výsledkem bude také zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h, dojde na sklonku příštího roku.

Kontakt: Ondřej Šuch Mgr., Vedoucí externí komunikace