Tři dny a dvě noci nepřetržité pokládky nové betonové vozovky mají v plánu specialisté Skanska na D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. V případě příznivého počasí pojedou finišery nonstop od úterního rána do čtvrtečního večera a položí beton v šíři 11,5 metru v úseku dlouhém 2,4 kilometru.
Nepřetržitá pokládka probíhá mezi kilometry 92,750 až 95,180 ve směru na Brno od úterý 9. 6. do čtvrtka 11. 6. „Pro dodržení časového harmonogramu jsme nasadili pracovníky a techniku na směnný provoz, a pokud nám počasí bude přát, budeme pracovat nepřetržitě. Předpokládáme, že za tři dny a dvě noci v našich dvou mobilních betonárnách nedaleko dálnice vyrobíme a finišery pak položíme 7.500 kubíků betonové směsi,“ uvedl projektový manažer Skanska Michal Vozdecký.
Nepřetržitá pokládka CBK s sebou přinese zvýšení efektivity práce v daném úseku. „Není snadné zajistit auta a stroje a jejich obsluhu na noční práce, ovšem díky dlouhodobému plánování postupů a prací se nám podařilo zajistit dostatečné množství kapacit, aniž by to znamenalo oslabení standardních denních směn,“ dodal Vozdecký.
Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pracují dělníci a strojníci společnosti Skanska kromě pokládky betonové vozovky také na rozšíření zemního tělesa, v některých úsecích dokončují drenáž a štěrkové vrstvy, kompletuje se také zhruba kilometrová protihluková stěna a pokračuje recyklace podkladních vrstev za studena.
„Pracujeme podle harmonogramu tak, aby už v průběhu července mohl být zprovozněn jeden jízdní pás v délce 7 kilometrů od Humpolce ve směru na Brno,“ upřesnil Michal Vozdecký. V druhé části úseku, která prozatím zůstává uzavřena, se po kompletním zbourání dvou původních mostů intenzivně pracuje na zakládání mostů nových.
Povrchy na D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou kompletně obnoveny letos v listopadu. Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací úseku se plánuje na druhou polovinu příštího roku.
Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
Zhotovitel: Skanska a.s.
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021
Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH